Detta är ett diskussionsforum för dig som lärare där de etiska aspekterna av läraryrket lyfts fram.

Visa i datumordning »
Visa trådad »

Autism

Hur ska lärare kunna sätta de högre betygen för elever med autism som inte kan presentera muntligt, som inte kan skriva långa berättelser, som inte kan förklara hur de räknar ut avancerade mattetal? Det blir inte lite att pysa, så som skollagen säger "enstaka" saker. Trots detta är det ofta väldigt smarta ungdomar som kan gå långt med rätt uppmuntran från skolan. Antar att det behövs en ändring av skollagen här. För dessa elever är det fakta som gäller, inte fantasi och gruppdiskussioner..

FrökenHSP
paula.bala@hotmail.se
2017-03-13

Anmäl inlägget

Anmäl ett olämpligt inlägg
Alla inlägg i diskussionen ska följa våra regler

Fyll i din e-postadress nedan samt motivera varför du vill att inlägget ska tas bort.
  

Svara:






Ja
Nej

Logotyp för Lärarförbundet Logotyp för Lärarnas Riksförbund